Mobila tankar

2006-12-15

Två nya artiklar i Datormagazin

Om du köper senaste numret (nr 12-2006) av tidningen Datormagazin kan du läsa två artiklar som jag har skrivit. En om hur du förbättrar kvalitén på din kod samt en artikel om programmering mot SQLite med .NET.

Båda artiklarna har du nytta av oavsett om du programmerar för Windows XP eller Windows Mobile. I artikeln om SQLite använder jag dataförsörjaren från PhxSoftware, som jag skrivit om tidigare i ett inlägg. Den fungerar för båda plattformarna.

Att skriva kod med hög kvalité är viktigare än man tror. Det underlättar fortsatt utveckling och minskar antalet buggar. Några tips om hur du ska gå till väga kan du läsa om i artikeln i Datormagazin.

1 Kommentarer:

  • Jag läste din artikel om kodkvalité. Bra skrivet om ett angeläget ämne. Jag har funderat lite kring ett samlat indexvärde för kodkomplexitet, där man väger samman typiska komplexitetsfaktorer som t.ex. kodstruktur, variabelintensitet och coupling. Jag har en beskrivning här: http://www.jensgustavsson.se/komplexitetsmassa.html

    By Anonymous Anonym, at 19/12/06 14:05  

Skicka en kommentar

<< Home